دانلود پاورپوينت نظريه مراجع محوري كارل راجرز

دانلود مقاله ، پروزه ، پايان نامه ، كارآموزي، تحقيق

دانلود پاورپوينت نظريه مراجع محوري كارل راجرز

۱ بازديد

دانلود پاورپوينت نظريه مراجع محوري كارل راجرز

دانلود پاورپوينت نظريه مراجع محوري كارل راجرز

دانلود پاورپوينت نظريه مراجع محوري كارل راجرز

اسلايد 1

مقدمه :
 بنا به نظر آبرامام مزلو ،  روان شناسي انساني نيروي سومي را در گستره روان شناسي آمريكا تشكيل مي دهد . دو نيروي ديگر عبارتند از روانكاوي و رفتارگرايي . راجرز را مي توان بخش مهمي از اين «نيروي سوم» محسوب داشت . راجرز معتقد بود كه انسان در اصل داراي جوهره و ماهيتي مثبت است و هيچ چيز منفي يا شومي ذاتي او نيست.مجموع چنين به نظر مي رسد كه ديدگاه راجرز در اصل ديدگاهي انسان گرايانه است .

اسلايد2

شرح حال كارل راجرز :
كارل راجرز در هشتم ژانويه سال 1902 ميلادي در غرب آمريكا متولد شد . ابتدا در كارل راجرز در ه.  رشته كشاورزي و بعد با تغيير رشته به يادگيري مسائل ديني روي آورد ، بعدا به روانشناسي علاقمند گشت و در سال  1928   موفق به اخذ فوق ليسانس از دانشگاه كلمبيا شد ودكتراي خود را نيز در  1931  از همان دانشگاه در رشته روانشناسي باليني گرفت . در طي دوره انترني به مطالعه عقايد فرويد پرداخت . در سال 1928 تا 1938 به عنوان روانشناس مركز مطالعه و راهنمايي كودك در نيويورك به كار مشغول شد و در همين مكان بود كه اولين پايه هاي فكري اش در زمينه درمان مراجع محوري نصج  گرفت در 1940 به سمت استاد روانشناسي باليني دانشگاه ايالتي اوهايو تعيين شد.

اسلايد 3


برخي خصايص و ويژگي هاي شخص درمانگر مهمتر از آموزش حرفه اي درمانگر و ديدگاه نظري و فنون است . درمانگراني كه اين خصايص را دارند موفق و موثرتر خواهند بود .
 اين خصايص چه هستند ؟
 1-گرم بودن بدون پاسخدهي
توجه مثبت نامشروط ، بها دادن ، پذيرش ، احترام ، توجه يا حتي عشق بدون مالكيت (راجرز ، 1965) . توجه از اين جهت مي تواند درمانبخش باشد كه اعتماد ساز است و در مراجع ايجاد انگيزه مي كند . مراجعان در برابر كسي كه به آنها توجه مي كند بيشتر احتمال دارد خود افشايي كنند .
 2- درك همدلانه معاني درك همدلانه  
الف : مشاركت هيجاني دو انسان
ب : گرم بودن ، توجه ، نگراني ، نشان دادن توجه
ج : در درمان مراجع محور ، درك نقطه نظر ديگران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.